Wystarczy wejść do dowolnego sklepu, by przekonać się, jak ważną rolę odgrywają opakowania. We współczesnym świecie spotykamy jest dosłownie na każdym kroku. Pudełka i pudełeczka, torebki, butelki, kartony – rodzajów opakowań jest naprawdę bardzo wiele. Mają one nie tylko zabezpieczyć produkt, ale i być jego wizytówką zachęcającą do nabycia.
Proces produkcji opakowań
Najbardziej przyjazne środowisku są oczywiście opakowania wykonane z papieru. Są też lekkie i najbardziej praktyczne. Można je powtórnie wykorzystywać. Patrząc na opakowanie, wyrabiamy sobie zdanie o danym produkcie. Dzieje się to zupełnie bezwiednie. Pudełka bowiem oddziaływają na zmysł wzroku i wywołują w nas określone wrażenia. Jeśli podoba nam się opakowanie, to automatycznie myślimy tez pozytywnie o produkcie. Marketingowcy dawno już zauważyli tę prawidłowość i starają się ją wykorzystać w swych strategiach upowszechniania danych marek. Produkcja opakowań kartonowych jest finalnym etapem powstawania danego pudełka. Najpierw powstaje jego projekt, nad którym głowią się specjaliści z różnych dziedzin. Opracowują go zaś wykwalifikowani graficy. Dobierają oni czcionki, kolory, dopasowują wielkość liter i obrazków widocznych na opakowaniu. Decydują o tym, co ma jako pierwsze rzucać się w oczy. Specjaliści ustalają również kształt opakowania i jego wielkość.
Trzeba przy tym zadbać o względy praktyczne. Opakowanie nie tylko musi się podobać, ale i być poręczne. Dopiero gdy wszystkie szczegóły zostaną ustalone, następuje proces produkcji. Uruchamiane są maszyny drukarskie, a puste kawałki kartonu przeobrażają się w zgrabne pudełka i pudełeczka. Na koniec pakowany jest do nich towar, który wędruje na sklepowe półki. Tam klienci mogą przekonać się o atrakcyjności opakowań.