Powstanie internetu zmieniło całkowicie branżę reklamową w Łodzi. Do tej pory warto było inwestować w reklamą w telewizji, czy w gazecie, a jej produkcja wymagała sztabu ludzi, długotrwałych przygotowań i ogromnych nakładów pracy.
Ostatnimi czasy reklamowanie w internecie jest najbardziej opłacalne.
Wystarczy prosty program do tworzenia grafiki, kilka kliknięć, wstawienie zdjęcia z hasłem reklamowym i już wszystko gotowe. To ułatwiło i przyspieszyło tworzenie reklamy. W ten sposób możemy stworzyć kilka wersji reklam, które umieścimy na różnych stronach internetowych. Agencja reklamowa ma więc ułatwione zadanie. Gdzie może się znaleźć reklama w internecie? Można ją umieścić na stronie na górze, w stopce czy z boku tak, by nie zasłaniała treści, ale jednocześnie była widoczna. Jest to najbardziej lubiana forma reklamy przez użytkowników, bo nie zakłóca odbioru, tak jak znienawidzone wyskakujące okienka, czyli tak zwane pop-ups. Takie reklamy pojawiają się przy otwarciu strony i często trudni je zamknąć, bo krzyżyk to czyniący jest bardzo mały, ukryty lub porusza się, gdy chcemy na niego kliknąć. Taka reklama tylko nas denerwuje i będzie budzić nieprzyjemne skojarzenia z produktem, więc agencja reklamowanie zwykle ich unika. Równie irytujące są reklamy dźwiękowe, które znienacka się włączają. Są one szczególnie denerwujące, kiedy mamy otwartych kilka kart i wszystkie musimy sprawdzić, zanim znajdziemy tę na której gra reklama.
Wtedy wyłączamy ją automatycznie i nawet nie spojrzymy na to co reklamuje, więc jest to bardzo nieskuteczna reklama. Lepiej wybrać stonowaną reklamę z boku, niż taką agresywną, która atakuje nas już od wejścia na stronę. Wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że nasza reklama dotrze do odbiorców, którzy przypadkiem rzuca okiem na nią, niż w przypadku wyskakujących okienek.