Media społecznościowe przyciągają codziennie rzesze internautów, czyli naszych potencjalnych klientów. Użytkownicy spędzają tam nawet kilka godzin dziennie, co daje nam większe prawdopodobieństwo dotarcia do nich. Z tego powodu reklama w mediach społecznościowych to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na marketing internetowy. Jaką reklamę wybrać?
Nieraz od tego jaka agencja social media będzie nas reklamowała zależy to, jak wysoko zajdziemy.
Pierwszym rozwiązaniem jest prowadzenie fanpage’a na wspomnianych portalach. Rzadko kto wchodzi regularnie na stronę internetową np. firmy produkującej buty, chyba, ze chce sprawdzić ich numer kontaktowy lub adres dojazdu. Za to jeśli polubimy taką stronę nawet kilka razy dziennie możemy dostawać od niej powiadomienia o najnowszych modelach, rozmiarach, promocjach, konkursach itp. Strona w mediach społecznościowych daje nam również możliwość interakcji z innymi użytkownikami (klientami), poznanie ich opinii, propozycji czy zażaleń. Innym rodzajem reklamy są posty sponsorowane. Pojawiają się one na osi czasu pomiędzy regularnymi postami, nie wyróżniają się, przez co nie sprawiają wrażenia nachalnych i choćby przypadkiem zwrócimy na nie uwagę, zanim zorientujemy się, że to post sponsorowany. Warto pamiętać, że reklama w sieci to nie tylko media społecznościowe. Reklamowanie naszych usług lub produktów na innych nie-społecznościowych stronach również jest ważne i może przynieść wymierne korzyści. Dobra social media agencja potrafi także dobrze przeprowadzić konkurs w sieci.
Co to znaczy dobrze? Dobrze znaczy skutecznie. Konkurs powinien mieć atrakcyjne nagrody, choć nie koniecznie muszą to być najdroższe produkty ze sprzedaży, może to być drobiazg. Regulamin konkursu powinien być jak najkrótszy i zrozumiały dla każdego. Czego możemy wymagać od internautów? Najczęściej polubienia strony i udostępnienia posta, czasem przesłania zdjęcia np. jesienne porządki, gdy do wybrania są narzędzia ogrodnicze.