Akcesoria reklamowe to najczęściej niewielkie przedmioty o wartości użytkowej, które na swojej powierzchni mają nadrukowany logotyp firmy, która zleciła ich wykonanie. Najczęściej wręczane są one klientom lub pracownikom w ramach drobnego podarunku, który ma sprawić, że dana osoba ma myśleć w bardziej pozytywny sposób o danym przedsiębiorstwie.
Praktyczne zastosowanie akcesoriów
O praktycznym zastosowaniu akcesoriów reklamowych możemy mówić nie tylko ze względu na fakt, iż akcesoriami reklamowymi najczęściej stają się przedmioty o umiarkowanym walorze użyteczności. Akcesoria te są również użyteczne dla samej firmy, która zleciła ich wykonanie. Okazuje się bowiem, że praktyczne akcesoria reklamowe mogą doskonale sprawdzić się w kwestii budowania świadomości o marce wśród potencjalnych klientów. Wszystkie akcesoria reklamowe, niezależnie od tego, jakimi rozmiarami się charakteryzują, a także jakie jest ich podstawowe zastosowanie, mają na swojej powierzchni zamieszczony logotyp firmy. Jeśli nasz klient korzysta z naszego akcesorium, postronni obserwatorzy z jego otoczenia, mogą mimowolnie zaobserwować logotyp naszej firmy. Jeśli jest to marka, która jest rozpoznawalna w swojej branży, może okazać się, że w momencie, gdy dana osoba będzie potrzebowała produktu z naszej branży lub usługi, w pierwszej kolejności sprawdzi propozycję skierowaną przez naszą firmę do klientów indywidualnych.
Koszt wyprodukowania pojedynczych akcesoriów reklamowych może być bardzo różny. Zależnie od tego, jaki produkt chcemy zamienić w akcesorium reklamujące naszą firmę, a także w zależności od tego, jakiej jakości ma być to produkt. Oznacza to, że możemy zainwestować w takie przedmioty, które będą najlepiej dopasowane do budżetu, jakim dysponujemy.