Większość firm, zabiegając o popularność i powodzenie, oprócz typowych materiałów reklamowych, emituje także takie materiały promocyjne, które, oprócz tego, że są wyposażone w logo lub inicjały firmy, to służą do codziennego użytku. Tym samym posiadacz takiego przedmiotu ma stały ogląd insygniów firmy, która ten gadżet wyemitowała.
Jakie materiały promocyjne?
Przedmioty użytkowe promocyjne wykonywane są z surowców ekologicznych takich, jak fajans, porcelana, skóra eko, drewno czy szkło. Do najbardziej popularnych należą kubki promocyjne. Przedmiot banalny ale praktycznie w stałym użyciu, nie drogi i łatwy w wykonaniu, cieszy się powodzeniem zarówno wśród ofiarodawców, jak i ofiarobiorców. Tak więc w formie reklamy występują zarówno pojedyncze kubki różnego kształtu i pojemności, jak i zestawy kubków z dzbankiem do zimnych napitków. Można też spotkać małe serwisy kawowe prezentujące logo firmy. Tak jak niegdyś rodowa porcelana zdobiona była herbem rodu, tak obecnie firmowy fajans dekorowany jest logo firmy. Materiały promocyjne oferowane są bezpłatnie biznesowym klientom firmy. Kubki promocyjne zamawiane są w dużych ilościach u producentów, co istotnie wpływa na obniżenie kosztów produkcji. Kubki, projektowane przez designerów mają różne kształty, często charakterystyczne dla danego projektanta. Materiały promocyjne zamawia się najczęściej za pośrednictwem agencji reklamowych, które prowadzą całą kampanię reklamową danej firmy.
Najprostszą i najszybszą drogą porozumiewania się stron jest Internet. Zwykle agencja reklamowa przygotowuje kilka wzorów kubka i kilka pakietów reklamowych. Zleceniodawca, czyli firma promująca się wybiera najodpowiedniejszy zestaw i najciekawszy wzór kubka. Wybrane i zatwierdzone projekty idą do realizacji. Oczywiście wszystkie znaki firmowe są zastrzeżone.